آموزش تعمیرات لوازم خانگی, آموزش تعمیرات لباسشویی

تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی با سرکه به چه صورت است؟

تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی با سرکه به چه صورت است؟ آیا ماشین لباسشویی شما هم بوی بد گرفته یا لباس ها را اصطلاحا شور می کند؟ این مشکل معمولا به دلیل تجمع بیش از اندازه باکتری ها و قارچ ها در لباسشویی به وجود می آید. گاهی اوقات به دلایل مختلف کثیفی های موجود در کنار هم اهمیت جرم گیری ماشین لباسشویی را بیش از پیش پر رنگ می کند. رسوب زدایی ماشین لباسشویی به روش های مختلفی انجام می شود.

بیشتر بخوانید:تعمیر لباسشویی ال جی در تهران

جرم گیری لباسشویی چگونه انجام می شود

ساده‌ترین روش جرم‌گیری ماشین لباسشویی ال جی استفاده از سرکه و جوش شیرین است. البته برخی خانم‌های خانه‌دار استفاده از قرص جرم‌گیری ماشین لباسشویی را ترجیح می‌دهند. در ادامه روش‌های رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی به شما معرفی می‌شوند.

جرم گیری لباسشویی چگونه انجام می شود

جرم گیری لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

یکی از روش‌های ساده در عین حال کارآمد برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی ال جی، استفاده از سرکه و جوش شیرین است. سرکه و جوش شیرین یک جرم‌گیر ماشین لباسشویی ارزان، بسیار قوی و به صرفه است که در چند دقیقه تمام رسوبات لباسشویی و بوی بد آن را از بین می‌برد. برای جرم‌گیری لباسشویی با سرکه و جوش شیرین باید مراحل زیر را مو به مو با دقت انجام دهید:

  • ابتدا آب، سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • محلول را داخل لباسشویی ریخته و آن را روی کارکرد روزانه قرار داده سپس روشن کنید.
  • بعد گذشتن چند دقیقه درب لباسشویی را باز کرده سپس با یک اسفنج نرم، دیواره‌های ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

نکته مهم اینکه رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی باید یک ماه یا 2 ماه یک بار انجام شود. مزیت جرم‌گیری لباسشویی ال جی با سرکه و جوش شیرین این است که بوی بد لباسشویی هم از بین رفته از طرفی نیازی به استفاده از پودرهای شیمیایی هم نیست. زیرا برخی از جرم‌گیرهای لباسشویی به مرور در افراد ایجاد حساسیت می‌کنند.

تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی با سرکه به چه صورت است؟

جرم گیری لباسشویی با قرص

برخی افراد برای جرم گیری لباسشویی ال جی خود استفاده از قرص را ترجیح می دهند اما این کار چگونه انجام می شود؟ برای این کار باید قرص جرمگیر را داخل لباسشویی قرار داده و درجه آن را روی 60 تنظیم کرده سپس آن را روشن کنید.

اگر بعد مدت‌هاست که لباسشویی خود را جرم‌گیری می‌کنید، بهتر است به جای یک قرص جرم‌گیر از 2 تا استفاده  کنید اما اگر این کار را به طور منظم انجام می‌دهید، استفاده از همان یک قرص نیاز شما را برآورده می‌کند. قرص جرم‌گیری ماشین لباسشویی بسته به نوع و برند به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که شما باید با توجه به نیاز خود از قرص جرم‌گیر مناسب استفاده کنید. نکته‌ای که هنگام خرید قرص باید در نظر گرفته شود اینکه با لباسشویی همخوانی داشته باشد. گاهی اوقات استفاده نادرست از قرص‌های لباسشویی به قطعات آن آسیب‌های جدی وارد می‌کند. جرم‌گیری و رسوب‌زدایی یکی از روش‌های افزایش طول عمر لباسشویی است.

برخی افراد برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی ال جی استفاده از قرص را ترجیح می دهند. در این روش فراموش نکنید استفاده بیش از اندازه از قرص می تواند میزان کف تولید شده را افزایش داده و به مرور ب بخش های مختلف لباسشویی فشار وارد کند.

جرم گیری لباسشویی با قرص

مراحل جرم گیری لباسشویی ال جی با قرص

برای جرم‌گیری ماشین لباسشویی با قرص به یک مسواک یا فرچه نیاز دارید. قرص را به کمک مسواک یا فرچه داخل دیگ لباسشویی ریخته و تمام محفظه آن را به خوبی پاک کنید.

در ادامه محفظه پودر را به خوبی شسته و جایی قرار دهید تا خشک شود.

با استفاده از دفترچه راهنمای لباسشویی، محل نصب فیلتر را پیدا کنید. فیلتر را از لباسشویی خارج کرده و تمام وسایل موجود در آن را بیرون بریزید.

فیلتر را به خوبی بشویید.

لاستیک دور درب لباسشویی را به خوبی تمیز و خشک کنید.

بعد انجام مراحل بالا دیگ لباسشویی را با استفاده از محلول شوینده به خوبی شست و شو دهید.

تمام مراحل جرم‌گیری ماشین لباسشویی ال جی را با حوصله و دقت انجام دهید. در غیر این صورت آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به لباسشویی شما وارد می‌شود. کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در زمینه انتخاب و خرید قرص جرم‌گیر مناسب می‌توانند به شما مشاوره بدهند. کافیست با آن‌ها در ارتباط باشید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی با سرکه به چه صورت است؟

جرم گیری لباسشویی ال جی با پودر جرم گیر

نحوه استفاده از پودر جرم‌گیر ماشین لباسشویی ال جی چگونه است؟ برای این کار مقداری از پودر جرم‌گیر را داخل دیگ لباسشویی ریخته سپس به وسیله یک مسواک یا فرچه مخصوص تمام بخش‌ها را با دقت تمیز کنید. گاهی اوقات به جای استفاده از قرص جرم‌گیر می‌توانید از پودر استفاده کنید. البته این روش تنها در لباسشویی‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر و قرص‌های جرم‌گیر علاوه بر رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی، سختی آب هم کاهش می‌دهند. مراحل جرم‌گیری ماشین لباسشویی ال جی با استفاده از پودر جرم‌گیر دقیقا شبیه قرص جرم‌گیر است.

 

بهترین زمان جرم گیری ماشین لباسشویی

کارشناسان تعمیر لباسشویی ال جی توصیه می کنند رسوب زدایی ماشین لباسشویی باید هر چند وقت یکبار انجام شود. اما برخی کاربران درباره بهترین زمان جرم گیری ماشین لباسشویی سوال دارند. اگر متوجه شدید لباس هایتان داخل لباسشویی چرک مرده شده یعنی زمان جرم گیری لباسشویی شما فرا رسیده است.

جرم گیری لباسشویی ال جی زمانی کاربرد دارد که لباس ها به خوبی شسته نشده یا بوی بد می دهند. در این موارد راهی به جز رسوب زدایی ندارید.

یکی دیگر از نشانه های رسوب گرفتن لباسشویی، بوی بد آن است. وقتی باکتری ها برای مدت طولانی داخل لاستیک یا محفظه لباسشویی باقی بمانند، به مرور بوی بد از خود تولید می کنند. در بسیاری موارد دیده شده لباس های شسته شده این بو را به  خود گرفته اند. بنابراین با مشاهده این نشانه هر چه سریع تر باید نسبت به رسوب زدایی ماشین لباسشویی هوشمند خود اقدام کنید.

بهترین زمان جرم گیری ماشین لباسشویی

ابزارهای مورد نیاز رسوب زدایی ماشین لباسشویی ال جی

برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی ال جی باید قبل هر چیز ابزار و تجهیزات مورد نیازتان را تهیه کنید. اولین و مهم‌ترین کار قبل جرم‌گیری لباسشویی، تهیه محلول جرم‌گیر مناسب است. وجود یک جرم‌گیر مناسب رسوب‌های داخل دیگ لباسشویی را به بهترین شکل ممکن از بین می‌برد. عده‌ای از افراد جرم‌گیر ماشین لباسشویی را در  منزل آماده می‌کنند. رایج‌ترین محلول برای جرم‌گیری ماشین لباسشویی، جوش شیرین و سرکه است. البته می‌توانید از محلول‌های موجود در بازار هم استفاده کنید. برای تمیز کردن بخش‌های مختلف لباسشویی خود به یک اسفنج هم نیاز دارید.

مراحل جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی

برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی اول باید آب و جوش شیرین را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. بعد این محلول را داخل دیگ لباسشویی ریخته و 4 برابر آن سرکه اضافه کنید. آب داغ با دمای بالا را اضافه کرده سپس ماشین را روشن کنید تا یک چرخه شست و شوی کامل انجام شود. بعد پایان چرخه شست و شو ماشین لباسشویی را از برق کشیده و درب آن را باز کنید.

لاستیک های درب و دیگ لباسشویی را با یک اسفنج تمیز به خوبی خشک کرده و به طوری که هیچ رطوبتی داخل آن باقی نماند. اگر حجم آلودگی زیاد است از شوینده های قوی تر صنعتی برای رسوب زدایی لباسشویی خود استفاده کنید.

فواید جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی هم مانند هر وسیله هوشمند دیگر بعد مدتی به مرور مستهلک می شود. برای اینکه لباسشویی شما همیشه درست کار کند. باید آن را به موقع سرویس کنید. جم گیری لباسشویی یکی از سرویس های مهم و حساسی است که گاهی اوقات توسط ود کاربر و در مواقعی توسط تعمیرکار نمایندگی انجام می شود. به طور طبیعی زمانی که لباس های چرک و کثیف داخل لباسشویی می شوند، چرک و کثیفی آن ها تا مدت ها داخل دیگ لباسشویی باقی می ماند. جمع شدن بیش از اندازه چرک و باکتری باعث ایجاد بوی نامطبوع در لباسشویی می شود. برای آموزش رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی می‌توانید از دفترچه راهنما استفاده کرده یا از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. رسوب‌زدایی به موقع ماشین لباسشویی فواید زیر را به همراه دارد:

  • در مصرف مواد شوینده صرفه‌جویی می‌شود.
  • میزان مصرف برق کاهش پیدا می‌کند.
  • خرابی لباسشویی کاهش پیدا می‌کند.
  • مهم‌تر از همه طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا می‌کند.

جرم‌گیری لباسشویی یکی از مواردی است که به طور کلی عملکرد لباسشویی را تا چندین برابر افزایش داده و حس رضایت خاصی به مشتری می‌دهد.

فواید جرم گیری ماشین لباسشویی

سخن آخر

آشنایی با نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی برای حفظ عملکرد آن و اطمینان از نتایج بهداشتی شستشو ضروری است. با پیروی از راهنمای گام به گام ارائه شده در این مقاله در خصوص راهنمای شستشوی ماشین لباسشویی ال جی، می توانید به طور موثر دستگاه خود را تمیز کنید، بوها را از بین ببرید و از ایجاد کپک و قارچ جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که یک برنامه تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی را تنظیم کنید و تعمیر و نگهداری از ماشین لباسشویی را انجام دهید تا ماشین لباسشویی شما برای سال‌های آینده به خوبی کار کند.

تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی با سرکه به چه صورت است؟

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *